På Sheklinik erbjuder vi dig kostnadsfria återbesök inom 14 dagar för att säkerställa att behandlade området har läkt helt och behandlingsområdet har uppnått sitt slutresultat. Om det finns ojämnheter eller liknande problem i det behandlade området kan vi korrigera det under återbesöket. Vänligen uppmärksamma vikten av att kontakta oss och mejla för att boka in ditt återbesök inom denna 14-dagarsperiod.
Behandlade området kan se ojämn ut i vissa fall, dagarna efter behandlingen på grund av övergående svullnad. Du ska alltid vänta tills den läker helt inom 14 dagar och vanligtvis brukar resultatet komma fram småningom och så kallade ”falska /tillfälliga ojämnheterna ” försvinner.
Behovet av korrigering efter en läppbehandling eller näskorrigering hanteras med filler- eller hyalasebehandling (förminskning). Eventuella korrigeringar för andra områden än näskorrigeringar och läppbehandlingar utförs endast med hyalasebehandling inom 14 dagar, och i samband med ett återbesök.
Vanliga frågor:
Vad gör jag om jag inte kan komma för ett återbesök exakt på 14:e dagen efter första behandlingen?
Ett återbesök ska bokas inom 14 dagar, eller på 14e dagen efter behandlingen. Detta är av vikt eftersom behandlingsområdet är fullständigt läkt vid denna tidpunkt, och eventuella korrigeringsbehov blir tydliga efter 14 dagar. Om du inte har möjlighet att besöka oss för ditt kostnadsfria återbesök på exakt 14e dagen efter behandlingen, kan du enkelt mejla oss och informera oss om ditt behov av ett återbesök. Det är av yttersta vikt att du inom 14 dagar, och senast på 14 dagen efter behandlingen, meddelar oss genom mejl, meddelande eller via sociala medier om ditt behov av ett korrigeringsbesök. I så fall kan vi fortfarande hålla ditt kostnadsfria återbesök tillgängligt och bokningsbart. Det är avgörande att du informerar oss inom 14 dagar eller på 14:e dagen för att säkerställa att ditt återbesök fortfarande är tillgängligt och aktivt för att bokas inom de kommande dagarna som passar dig.
Vad händer om jag hör av mig och mejlar er när det har gått mer än två veckor efter första behandlingen, för att boka ett återbesök?
Om du kontaktar oss för att boka ett återbesök, när det har gått mer än 2 veckor från senaste behandlingen, exempelvis efter en månad eller längre tid, kan vi tyvärr inte erbjuda ett återbesök. Korrigeringsbehovet syns tydligast efter 14 dagar när behandlingsområdet har läkt fullständigt. Om det finns behov av korrigerande åtgärder relaterade till behandlingen du har utfört hos oss, bör detta senast framgå på den 14:e dagen efter behandlingen. Om du inte kontaktar oss via e-post, meddelande eller sociala medier inom 14 dagar efter behandlingen för att indikera ett korrigeringsbehov, kommer vi att anta att du inte behöver någon korrigeringsåtgärd och att behandlingsområdet har läkt optimalt.
Vårt behandlingsslutresultat blir helt synligt och färdigläkt efter två veckor. Vi behåller ditt kostnadsfria återbesök aktivt och tillgängligt om du informerar oss inom 14 dagar efter första behandlingen att du behöver korrigering. Om du inte hör av dig inom denna tidsram antar vi att behandlingsområdet har lagt sig utan problem. Korrigerings behov som dyker upp efter flera månader, beror på ansiktsmuskulaturen och nedbrytningen av fillers genom kroppens metabolism. I sådana fall kan korrigering utföras i samband med en påfyllning. Du kan då boka en påfyllning och vi kan korrigera eventuella problem. Efter påfyllningen, på 14:e dagen, kan du kontakta oss för ett ytterligare återbesök om det skulle behövas.