"Reklamering" eller kontakt om missnöje eller korrigering ska ske 21 dagar efter behandling.
Vid större ingrepp eller peelingar kan reklamerna göras upp till 6 veckor efter behandling.
Vi är måna om att våra patienter är nöjda och friska.
Efter att en bedömning gjorts i samråd med patient och läkare kan patienten erbjudas en korrigering där kliniken står för mestadels av kostnaden eller produkten och du betalar för konsultationen, en del av konsultationskostnaden eller en procent av det angivna priset.
Detta gäller oftast fillerbehandlingar där molekylstorleken inte lämpat sig för individen och det utvalda området och skapat tex en märkbar ojämnhet eller annat som läkaren bedömer kan bero på den valda produkten eller ha med utförandet att göra. Trots att patienten ger sitt medgivande till att behandlingen kan ge oönskade resultat, bieffekter osv har vi på kliniken valt att i enskilda fall erbjuda denna korrigeringtjänst. Detta är vi till synnerligen nästan helt unika med att erbjuda men då vi är en medicinsk klinik är vi måna om våra patienters mående utifrån alla aspekter, från det yttre till det inre. En liten skavank kan påverka det psykiska måendet och görs då bedömningen att detta är något vi kan åtgärda och kan ha undvikit, så står vi för detta.
Patienten betalar oftast 60% av en längre konsultation (30 min 1500 kr) eller 50% av det angivna priset.
Detta ska alltså säkerställas innan om du blivit hänvisad till att boka denna tjänst.