POLICY FÖR BOKNING/AVBOKNING AV TID
(Vänligen läs igenom innan tidsbokning sker)
------- Avbokningsregler -------
Avbokningar som sker med mindre än 24 timmar kvar till behandlingstart kommer att debiteras fullt pris för din valda behandling.
Varför tar jag betalt när du inte avbokat din tid?
Om du som kund uteblir från din bokade behandlingstid utan att höra av dig till oss eller med mindre än 24 timmar kvar avbokar blir det i regel alltför kort varsel för att kontakta en annan kund eller att en kund själv ska hinna boka denna tiden.
Detta innebär inkomstbortfall. Samma policy finner inom tandläkare, naprapater och de flesta tjänst/behandlingsformer.
------- Du kommer för sent -------
Om du är sen till din bokade tid så finns det risk att vi inte hinner utföra den valda behandlingen.
Beroende på vilken tjänst och hur sen du är kan olika saker hända.
- Allt flyter på utan problem då den tid som saknades inte var så stor i förhållande till vald tjänst.
- Du är väldigt sent och tid måste avbokas och tyvärr måste du betala fullpris enligt avbokningspolicyn.
- Det går nästan att göra färdigt i tid och det kan hända att du måste komma tillbaka senare (förhoppningsvis samma dag) när en liten lucka finns för att färdigställa. Du måste då betala ett tillägg för att täcka denna extra tid.
Hur detta väljs är utifrån de unika förutsättningarna i just det fallet till exempel hur sen du är, om tid är bokad direkt efter, hur lång tid bokad, komplexitet på vald design.
Vet du att du blir sen till din behandling även om det bara är lite så hör av dig och informera om detta.
------- Faktura -------
Alla som debiteras för uteblivit / för sent bokat besök kommer få en faktura skickade till din e-postadress eller din adress. Betalningsvillkor är 14 dagar.
------- Återbetalningspolicy & Garantipolicy -------
Vi gör inte några återbetalningar för tjänster som har utförts eftersom vi har tillhandahållit våra bästa produkter, tid, ansträngning och service åt dig. Om något missnöje finns så ta gärna upp detta direkt med den som utför din behandling på en gång.
- Titta gärna på resultatet innan betalning och säg till personalen i god tid om kunden upptäcker något fel så att det kan rättas till direkt/under behandlingstid.
- Vid krav för återbetalning/slippa betala (vid extremt stort missnöje) måste materialet tas bort (direkt efter behandlingen), om kunden går ut från salongen med utförd behandling på sig så kommer den att debiteras.
Om något trots allt händer efter din behandling:
- några av dina ögonfransförlängningar har ett oväntat massivt bortfall upp till 48 timmar.
- någon av dina naglar är brutna eller faller av och inom 1 till 5 dagar.
Kom ihåg att du måste bör följa skötselråden och att fri förbättring inte gäller vid oaktsamhet eller tex en olycka där naglar fallit av när fingrar klämts i bildörr. Fri bättring gäller under normala omständigheter och bortfall ändå har skett. Oaktsamhet kan till exempel när naglar utsatts för krafter vid kampsport eller försöka bryta upp ett locks om sitter hårt.
Du måste meddela oss inom nämnd tidsram även om du själv inte skulle kunna ha tid att komma in på bättring inom tidsramen. Denna policy och hur den åtföljs är viktigt och hjälper oss att skydda oss mot bedrägeriförsök där man tex försöker få återbetalning efter ett stort event och tjänsten redan utfört sitt syfte. Så därför är det viktigt att man kommer in så fort som möjligt för vår säkerhet samt för att ni som kund skall slippa gå omkring utan en nagel tex alltför länge.
Ta foton när det upptäcks, framför allt om du inte har möjlighet att komma in till salongen. För säkerhets skull kontakta salongen innan du åker in då öppettider kan variera utifrån aktuella tidsbokningar
------- Skötselråd -------
- Inför din behandling ska du ha läst igenom vad som förväntas av dig som kund för din valda behandling.
- Detta för att säkerställa att du kommer förberedd på ett sådant sätt att du kan genomföra din behandling.
- Har detta inte utförts på ett korrekt sätt kan resultatet av din behandling variera och hållbarheten kan inte garanteras.
- Vet du att du är känslig eller allergisk mot vissa ämnen är det ditt ansvar att säga detta inför en behandling och komma in till salongen för ett prick/känslighetstest innan din behandling.
-Använd inte parfym och starkt parfymerade deodoranter eller lotions när du kommer in för behandling. Detta för allas trivsel och hälsa samt potentiella allergier hos andra kunder eller behandlare.
Denna policy är uppdaterad 2022-06-01.
POLICY FÖR BOKNING/AVBOKNING AV TID
(Vänligen läs igenom innan tidsbokning sker)
------- Avbokningsregler -------
Avbokningar som sker med mindre än 24 timmar kvar till behandlingstart kommer att debiteras fullt pris för din valda behandling.
Varför tar jag betalt när du inte avbokat din tid?
Om du som kund uteblir från din bokade behandlingstid utan att höra av dig till oss eller med mindre än 24 timmar kvar avbokar blir det i regel alltför kort varsel för att kontakta en annan kund eller att en kund själv ska hinna boka denna tiden.
Detta innebär inkomstbortfall. Samma policy finner inom tandläkare, naprapater och de flesta tjänst/behandlingsformer.
------- Du kommer för sent -------
Om du är sen till din bokade tid så finns det risk att vi inte hinner utföra den valda behandlingen.
Beroende på vilken tjänst och hur sen du är kan olika saker hända.
- Allt flyter på utan problem då den tid som saknades inte var så stor i förhållande till vald tjänst.
- Du är väldigt sent och tid måste avbokas och tyvärr måste du betala fullpris enligt avbokningspolicyn.
- Det går nästan att göra färdigt i tid och det kan hända att du måste komma tillbaka senare (förhoppningsvis samma dag) när en liten lucka finns för att färdigställa. Du måste då betala ett tillägg för att täcka denna extra tid.
Hur detta väljs är utifrån de unika förutsättningarna i just det fallet till exempel hur sen du är, om tid är bokad direkt efter, hur lång tid bokad, komplexitet på vald design.
Vet du att du blir sen till din behandling även om det bara är lite så hör av dig och informera om detta.
------- Faktura -------
Alla som debiteras för uteblivit / för sent bokat besök kommer få en faktura skickade till din e-postadress eller din adress. Betalningsvillkor är 14 dagar.
------- Återbetalningspolicy & Garantipolicy -------
Vi gör inte några återbetalningar för tjänster som har utförts eftersom vi har tillhandahållit våra bästa produkter, tid, ansträngning och service åt dig. Om något missnöje finns så ta gärna upp detta direkt med den som utför din behandling på en gång.
- Titta gärna på resultatet innan betalning och säg till personalen i god tid om kunden upptäcker något fel så att det kan rättas till direkt/under behandlingstid.
- Vid krav för återbetalning/slippa betala (vid extremt stort missnöje) måste materialet tas bort (direkt efter behandlingen), om kunden går ut från salongen med utförd behandling på sig så kommer den att debiteras.
Om något trots allt händer efter din behandling:
- några av dina ögonfransförlängningar har ett oväntat massivt bortfall upp till 48 timmar.
- någon av dina naglar är brutna eller faller av och inom 1 till 5 dagar.
Kom ihåg att du måste bör följa skötselråden och att fri förbättring inte gäller vid oaktsamhet eller tex en olycka där naglar fallit av när fingrar klämts i bildörr. Fri bättring gäller under normala omständigheter och bortfall ändå har skett. Oaktsamhet kan till exempel när naglar utsatts för krafter vid kampsport eller försöka bryta upp ett locks om sitter hårt.
Du måste meddela oss inom nämnd tidsram även om du själv inte skulle kunna ha tid att komma in på bättring inom tidsramen. Denna policy och hur den åtföljs är viktigt och hjälper oss att skydda oss mot bedrägeriförsök där man tex försöker få återbetalning efter ett stort event och tjänsten redan utfört sitt syfte. Så därför är det viktigt att man kommer in så fort som möjligt för vår säkerhet samt för att ni som kund skall slippa gå omkring utan en nagel tex alltför länge.
Ta foton när det upptäcks, framför allt om du inte har möjlighet att komma in till salongen. För säkerhets skull kontakta salongen innan du åker in då öppettider kan variera utifrån aktuella tidsbokningar
------- Skötselråd -------
- Inför din behandling ska du ha läst igenom vad som förväntas av dig som kund för din valda behandling.
- Detta för att säkerställa att du kommer förberedd på ett sådant sätt att du kan genomföra din behandling.
- Har detta inte utförts på ett korrekt sätt kan resultatet av din behandling variera och hållbarheten kan inte garanteras.
- Vet du att du är känslig eller allergisk mot vissa ämnen är det ditt ansvar att säga detta inför en behandling och komma in till salongen för ett prick/känslighetstest innan din behandling.
-Använd inte parfym och starkt parfymerade deodoranter eller lotions när du kommer in för behandling. Detta för allas trivsel och hälsa samt potentiella allergier hos andra kunder eller behandlare.
Denna policy är uppdaterad 2022-06-01.
Senaste recensionerna306 recensioner från 753 betyg
Linda E.
till Topaz
Otroligt duktig och noggrann. Fransarna sitter så bra, aldrig varit med om att dom sitter så länge👌
Therese S.
till Topaz
Alltid supernöjd efter ett besök hos Topaz 🙂
Josefin S.
till Topaz
Alltid lika nöjd! 😃
Ida B.
till Topaz
Kom in med en preferens bild och fick precis det jag önskade mig, supernöjd!
Visa fler recensioner
Om företaget
Varmt välkomna att boka tid hos oss!!
Beautiwise är en salong för naglar, fransförlängning, ögonbryn, lashlift, browlift, pedikyr och massage. Vi etablerades i februari 2022 med 2 lokaler i Örnsköldsvik & Umeå. Vi strävar alltid efter att ge kunderna tjänster av högsta kvalitet.
Vänligen läs vår POLICY noggrant innan du bokar tid https://beautiwi.se/bokning/
Läs mer om oss på Instagram @Beautiwise eller på vår hemsida www.beautiwi.se.
Certifieringar
Här kan du öppna utövares uppladdade certifikat för en tryggare behandling. Klicka på det certifikat ni önskar läsa under respektive utövare.